Zarządzanie kawiarnią, herbaciarnią, barem lub restauracją jest często opisywane jako niełatwy proces. W tym samym czasie należy koncentrować się na wielu zadaniach. O niczym nie wolno zapomnieć, w każdym momencie należy przy tym dawać z siebie maksimum zaangażowania. Każde wsparcie jest mile widziane, a jedną z najciekawszych propozycji okazuje się w tym kontekście system POS dla gastronomii.
POS w gastronomii – co to takiego.
System Point of Sale – nazywany też systemem POS – to program lub grupa programów ułatwiający restauratorom zarządzanie firmowymi finansami oraz operacjami, jakie wykonuje się codziennie prowadząc lokal gastronomiczny. Pozwala na lepsze zarządzanie zamówieniami, umożliwia ich szybsze przesyłanie do baru lub kuchni, niejednokrotnie posiada przy tym również funkcję kasową, dzięki której można na bieżąco śledzić dane na temat transakcji finansowych.
Oczywiście, systemy POS dla gastronomii mogą znacząco różnić się między sobą. Dominują te, które umożliwiają zarządzanie większymi lokalami. Nie brakuje jednak i takich, dzięki którym można zapewnić sprawne funkcjonowanie niewielkiej kawiarni. Różnice dotyczą zresztą nie tylko liczby dostępnych funkcji, ale również łatwości obsługi oraz możliwości rozbudowywania systemów wraz z rozwojem lokalu.
Jaki system POS dla gastronomii wybrać?
Nie każdy system POS dla gastronomii można uznać za jednakowo skuteczny. Przed dokonaniem ostatecznego wyboru warto więc zwrócić uwagę na co najmniej kilka czynników. Jednym z najważniejszych jest kompleksowość, warto więc stawiać przede wszystkim na rozwiązania takie jak Restaumatic, umożliwiające kontrolowanie w tym samym czasie nie tylko dostaw, ale również obsługi zamówień z popularnych portali.
System POS powinien pozwalać też na wykonywanie prostych czynności promocyjnych. Przydaje się więc choćby opcja tworzenia baz klientów, dzięki której łatwo można dotrzeć do grona najwierniejszych fanów proponując im szczególnie atrakcyjne rozwiązania. Dobry system POS powinien też obsługiwać zamówienia telefoniczne, bo wielu klientów restauracji nadal chętnie korzysta właśnie z tej opcji.