Voicebot – 12 branż, w których sprawdzi się najlepiej

Inteligentne oprogramowanie call center może skutecznie odciążyć dział obsługi klienta w każdej firmie. Odbierze nawet 100 połączeń na minutę, udzieli odpowiedzi na pytania, przedstawi ofertę lub umówi termin wizyty. Sprawdź czy voicebot sprawdzi się też w Twojej branży.

Nowoczesne oprogramowanie bazujące na sztucznej inteligencji (AI) wykorzystujące interfejs głosowy do komunikowania się z użytkownikiem, czyli voicebot, jest w stanie zautomatyzować komunikację z klientem na poziomie od 30 do nawet 100%. I to wszystko bez udziału konsultanta. Taka forma interakcji okazuje się na tyle efektywna, że obecnie znajduje coraz szersze zastosowanie w wielu firmach z różnych branż.  Wszystko wskazuje na to, że zostanie na stałe i stanie się przyszłością działów telefonicznej obsługi klienta.

Nowoczesny system call center z rozpoznawaniem mowy dedykowany jest branży e-commerce, bankowości, firmom ubezpieczeniowym, operatorom komórkowym, a także dostawcom usług, którzy każdego dnia obsługują znaczną ilość klientów. Voicebot pomoże zrealizować zamówienia dla sklepów online, umówić spotkanie w urzędzie i innych instytucjach obsługujących interesantów, przeprowadzi windykację należności albo kampanię marketingową oraz wesprze dział rekrutacji pracowników.

Voicebot dla e-commerce

Potrafi prowadzić dziesiątki rozmów jednocześnie, połączenie odbiera niemalże natychmiast, a w zależności od specyfiki sprawy, może pokierować klienta do odpowiedniego działu lub samodzielnie pomóc w rozwiązaniu problemu. Dzięki technologii NLP voice bot potrafi rozpoznać ludzką mowę na poziomie 96-99% skuteczności i odpowiedzieć na bardzo złożone pytania.

Wirtualny asystent głosowy może udzielić informacji na temat statusu płatności, reklamacji, faktury, dostępności towaru, procedury zwrotu, itp. Dobrze radzi sobie też z liczbami i datami, a jeśli nie potrafi udzielić odpowiedzi na pytanie – łączy klienta z konsultantem.

Wirtualny asystent głosowy dla e-commerce posiada mechanizmy samouczące się, co pozwala na modyfikację procesu automatyzacji obsługi klienta na każdym etapie. Oznacza to, że każdy scenariusz rozmowy, z którego korzysta voice bot, może zmieniać się i uaktualniać wraz z potrzebami i oczekiwaniami klienta.                  

Voicebot pozwala na obniżenie kosztów pracy agentów infolinii, świetnie ich uzupełnia, dzięki temu generuje większe przychody poprzez skalowanie sprzedaży. Co więcej, wydłuża czas funkcjonowania infolinii, ponieważ może pracować bez ograniczeń czasowych. Dla niego nie mają znaczenia święta, wydłużone weekendy czy lockdown gospodarki. Do tego zawsze jest uprzejmy i empatyczny, nie miewa gorszych dni i nie choruje.

Voicebot dla firm zajmujących się stacjonarną obsługą klienta

Zarezerwuje spotkanie, potwierdzi wizytę lub zmieni termin rezerwacji w firmach z sektora medycznego (kliniki i przychodnie), finansowego (banki, firmy ubezpieczeniowe), hotelarskiego, w administracji publicznej (urzędy i instytucje państwowe), jak i w salonach fryzjerskich, gabinetach kosmetycznych czy salonach operatora sieci komórkowej.

Umówienie terminu wizyty dzięki voice botom opartym na sztucznej inteligencji jest szybkie i bezproblemowe. Voicebot podczas rozmowy telefonicznej z klientem przekazuje wszystkie niezbędne informacje dotyczące terminu i miejsca spotkania. Może również poinformować o konieczności wykonania dodatkowego badania lub przygotowaniu dodatkowych dokumentów. W razie potrzeby anuluje wizytę lub zmieni termin umówionego wcześniej spotkania. A sama konwersacja odbyć się może w późnych godzinach nocnych oraz w dni wolne od pracy.

Voicebot automatyzujący obsługę głosową w windykacji

 Firmy windykacyjne również mogą liczyć na wsparcie sztucznej inteligencji w zautomatyzowaniu powtarzalnych czynności konsultantów w zakresie miękkiej windykacji. Dotyczy to najczęściej przypomnienia o zbliżającym się terminie spłaty, ponaglenia do uregulowania zobowiązań, potwierdzenia wpłaty czy poinformowania o możliwości rozłożenia długu na raty. 

Voicebot HR, czyli zautomatyzowane oprogramowanie rekrutacyjne

Wykona połączenia telefoniczne do potencjalnych kandydatów, aby potwierdzić ich zainteresowanie wybraną ofertą pracy. Voicebot HR przeprowadza z nimi krótką rozmowę, w trakcie której zadaje pytania zgodnie z wcześniej przygotowanym scenariuszem. Jest to pierwszy etap rekrutacji, który eliminuje nieaktualne aplikacje, niepasujących do stanowiska kandydatów oraz wyłania tych dobrze rokujących. Dzięki zautomatyzowanemu oprogramowaniu rekrutacja przebiega szybciej i sprawniej, a profesjonalnym rekruterom daje czas na zajęcie się bardziej złożoną pracą.

Voicebot dla firm marketingowych i sondażowych

Asystent głosowy obdzwoni bazę kontaktów, poinformuje o ofercie, przeprowadzi ankietę oraz badania sondażowe. A dzięki możliwości definiowania indywidualnych zestawień raportowych pobranie i analiza wyników takiej “obdzwonki” będzie szybka i efektywna.

Możliwości zastosowania voicebota są nieograniczone. Wystarczy uruchomić wyobraźnię. Rewolucja w obszarze call center już się dzieje. Wprowadzenie wysokiego standardu usług w różnych obszarach biznesu pozwala w mądry i skuteczny sposób zredukować koszty utrzymania infolinii, a w dłuższej perspektywie przyniesie znaczne profity. Nie tylko finansowe. Wpłynie bowiem na pozytywny odbiór marki i zdobycie jakościowej przewagi konkurencyjnej nad innymi firmami. A to wartości nie do przecenienia.

Leave a comment