Najbliższe lata nie zapowiadają się zbyt kolorowo w kontekście ekonomicznym. Trwająca już od blisko roku pandemia już teraz jest źródłem kłopotów finansowych wielu firm, a także osób prywatnych. Nic dziwnego, że wiele osób głowi się nad tym, jak przetrwać ten trudny czas. Rozwiązaniem, które powinno przyjść na myśl jako jedno z pierwszych, jest bez wątpienia oszczędzanie.
Jak oszczędzać – gdzie szukać pomysłów?
Być może są sposoby na zaoszczędzenie mniejszych lub większych kwot, które przychodzą niektórym do głowy od razu. Jeśli tak jest, to bardzo dobrze. W wielu przypadkach jednak szukanie oszczędności nie jest takie proste i warto korzystać z pomysłów, które zostały już przez kogoś sprawdzone. W internecie można znaleźć wiele miejsc poświęconych tematyce oszczędzania. Bardzo często swoją wiedzą dzielą się specjaliści zajmujący się na co dzień doradztwem finansowym. Oszczędzanie jest tematyką bloga oszczedzanienaetacie.pl, a także różnych innych stron, na które trzeba zajrzeć, jeśli chce się uniknąć kłopotów z płynnością finansową.
Pomysły na oszczędzanie w firmie
Oczywiście nie w każdej firmie sprawdzi się to samo, jednak warto przemyśleć niektóre pomysły, gdyż może się okazać, że zapomnieliśmy o czymś, co generuje spore koszty, a jest zupełnie niepotrzebne. W niniejszym tekście przedstawimy trzy sposoby na zaoszczędzenie w firmie.
1. Rób zakupy hurtowo
W każdym biurze potrzebne są różnego rodzaju materiały, w tym papier do drukarki, długopisy, teczki, notesy… Kupując te rzeczy osobno, płacimy więcej, niż gdybyśmy zrobili jedne duże zakupy w hurtowni. Ponadto będąc stałym klientem tego samego sklepu z artykułami biurowymi, jest duża szansa, że otrzymamy atrakcyjne rabaty.
2. Wirtualna asystentka
Każda osoba, która prowadzi swój biznes, ma bardzo dużo na głowie. Część obowiązków jest uciążliwa i zajmuje dużo czasu, a do tego nie przynosi zysków. Aby móc skupić się na zarabianiu pieniędzy, warto pozostałe sprawy zlecić komuś, kto wykona je za nas szybciej i za rozsądną cenę.
3. Podnajmij część biura lub z niego zrezygnuj
Ostatnie miesiące bardzo dobitnie pokazały, że większość prac, o ile nie wiążą się one z produkcją lub sprzedażą bezpośrednią, można wykonywać zdalnie. Jeśli zatem koszty utrzymania biura są znaczne, warto rozważyć rezygnację przynajmniej z jego części.
Pomysły na oszczędzanie w domu
Co zrobić, aby w naszej kieszeni zostawało więcej pieniędzy co miesiąc? Oto parę pomysłów:
1. Twórz listy zakupów
Idąc do sklepu, bardzo łatwo jest dać się skusić różnego rodzaju promocjom. Aby zminimalizować ryzyko zakupu niepotrzebnych rzeczy, należy planować posiłki najlepiej na cały tydzień, robić dokładną listę potrzebnych rzeczy i robić zakupy np. raz w tygodniu.
2. Zrób porządki w szafie
Chodzi o to, aby mieć pełną kontrolę nad tym, co posiadamy. Jeśli dokładnie wiemy, co znajduje się w naszej szafie, łatwiej jest uniknąć niepotrzebnych zakupów, bo być może mamy już podobną parę spodni lub koszulę, do tej, która właśnie wpadła nam w oko. Ponadto można sprzedać niepotrzebne już rzeczy do komisu z używaną odzieżą lub w serwisie sprzedażowym przez internet.
3. Ogranicz wyjścia na miasto
Co prawda w tej chwili restauracje są w większości zamknięte, jednak prędzej czy później się to zmieni. Zamiast wydawać pieniądze na mieście, można ugotować coś w domu i zaprosić znajomych. Jest to na pewno tańsza opcja.