W internecie istnieje coraz więcej firm. Każda z nich chce przyciągać klientów i sprzedawać im swoje usługi. Niektórzy stosują reklamę płatną, inni korzystają z pozycjonowania stron. Czasem próbują samemu, czasem z agencją. Wyniki są różne, w niektórych sytuacjach okazuje, że działania nie przyniosły efektów. Czy pozycjonowanie stron jest trudne? Co powinieneś wiedzieć o tej formie promocji firmy?
Na czym polega pozycjonowanie stron?
Po pierwsze to proces, który efekty przynosi dopiero po kilku miesiącach. Nie jesteś w stanie ocenić pracy agencji, która zajmuje się pozycjonowaniem stron po tygodniu, gdyż Google nie zdąży jeszcze w pełni przetworzyć wszystkich informacji na stronie, w tym tekstów, optymalizacji kodu czy linków zewnętrznych. Dlatego decydując się na agencję, powinieneś liczyć się z tym, że konieczna będzie długoterminowa współpraca.
Po drugie, pozycjonowanie stron polega nie tylko na działaniach zmierzających do podbicia pozycji strony w wyszukiwarce, ale także na odpowiednim dopasowaniu metod do aktualnej sytuacji rynkowej, konkurencji czy aktualnych algorytmów Google. Tych informacji jest sporo, więc tylko doświadczone firmy czy freelancerzy będą w stanie wypracować dla Ciebie najlepsze efekty. Więcej pod tym adresem odnośnie pozycjonowania stron przez firmę Media Click.
W skrócie więc pozycjonowanie stron polega na:
• analizie działań algorytmów Google, których jest coraz więcej, w tym działań SEO, które są akceptowane w pozycjonowaniu stron oraz takich, które powodują obniżenie pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania i unikanie ich;
• skrupulatnej analizie konkurencji opartej o słowa kluczowe, na które się pozycjonuje, ilość linków prowadzących do witryny czy autorytet danej domeny;
• dobraniu odpowiednich słów kluczowych, czyli takich które faktycznie pozwolą na zwiększenie sprzedaży, a nie tylko przyczynią się do wyświetlania strony w TOP10;
• nieustannej analizie wdrażanych działań i korygowaniu ich, gdy tylko coś się zmieni.
Czy pozycjonowanie stron jest trudne? Dlaczego?
Pozycjonowanie stron z pewnością wymaga dużej wiedzy i doświadczenia. Ważne jest, aby firma, której zlecasz pozycjonowanie miała już wypracowane jakieś wyniki. Dzięki temu masz pewność, że również w przypadku Twojej marki możesz liczyć na poprawę wyników sprzedaży.
Dlaczego pozycjonowanie stron jest trudne? Bo trzeba wiedzieć, które działania wpłyną na korzyść witryny, a które mogą jej zaszkodzić. Nie mając odpowiedniej wiedzy możemy doprowadzić do sytuacji, w której przepalimy budżet, bo np. dobierzemy zbyt konkurencyjne słowa kluczowe i podstrona będzie wyświetlać się dopiero na 4-5 stronie wyników wyszukiwania – czyli tam, gdzie praktycznie nikt nie wchodzi. Inną trudnością jest pisanie tekstów dobrze zoptymalizowanych pod SEO, w tym prawidłowe rozmieszczenie słów kluczowych, ich odmiany, odpowiednia ilość nagłówków czy linków w treści.
Czy można nauczyć się pozycjonowania?
Pomimo rozległości tego pojęcia pozycjonowania stron można się nauczyć samodzielnie. W zrozumieniu podstawowych, a potem zaawansowanych zagadnień pomogą Ci kursy czy blogi o SEO. Zresztą wiedza na temat pozycjonowania stron przydaje się również we współpracy z agencją, aby zweryfikować, czy firma podejmuje odpowiednie działania.
Jeśli zaś sami mamy już wystarczającą wiedzę na temat SEO i pozycjonowania, możemy zająć się witryną samodzielnie. Pamiętajmy jednak, że to proces, który zajmuje sporo czasu.
Źródło: https://mediaclick.pl/